miércoles, 30 de mayo de 2012

Viajar en tren

Durante los últimos meses del anterior gobierno socialista, fueron muchos los anuncios y las fechas que desde el Ministerio de Fomento nos dieron en relación a las infraestructuras ferroviarias y los plazos en que estas llegarían a Lugo.

Para consolarnos ante las perspectivas poco halagüeñas de que a Lugo llegase un tren de alta velocidad en plazos razonables, los socialistas nos anunciaron una reducción en los tiempos que nos separan de Madrid por tren en al menos una hora mediante la implantación de los llamados trenes híbridos, los cuales pueden circular por líneas ferroviarias electrificadas o no, e incluso aprovechar las ya terminadas con formato de AVE.

Pues bien, la semana pasada pudimos descubrir en qué consistían aquellos planes que dejó trazados el anterior Ministro de Fomento. Se pondrán en servicio varios trenes híbridos a partir del 17 de junio para unir diferentes localidades gallegas con Madrid en tiempos algo más competitivos que los actuales. Lo incomprensible es que entre esas localidades están, como es lógico, A Coruña, Santiago, Ourense, Vigo y Pontevedra, pero no figuran ni Lugo, ni Monforte de Lemos.

Hasta hace unos años el nudo ferroviario por excelencia en Galicia era Monforte, que también acogía el centro de control de tráfico ferroviario de esta esquina de España. Pero volviendo a la actualidad, no parece razonable que en un plan de modernización de los ferrocarriles convencionales se deje fuera del mismo a una capital como Lugo, cuando el único tren que une nuestra ciudad con Madrid es nocturno, un trenhotel, mientras que en las demás ciudades antes citadas, además del trenhotel existe ya una conexión diurna mediante un tren Talgo, algo que he venido reclamando sin éxito durante las dos legislaturas gobernadas por los socialistas.

Mientras llega o no el AVE a Lugo, lo más que razonable sería ir dotando a nuestra ciudad de mejores trenes y más frecuencias, para así poder contar con alternativas viables al viaje actual de más de ocho horas y en horario nocturno. No es de recibo que la alternativa sea viajar en tu propio coche, o coger una autobús que en el mejor de los casos tarda unas seis horas, o tener que desplazarse, recorriendo unos cien kilómetros, hasta un aeropuerto en A Coruña o Santiago para volar hasta Madrid.

Nadie duda que la precaria situación económica pone límite a muchos proyectos, pero el importante numero de ciudadanos que utilizan los nueve servicios diarios en autobuses, los numerosos desplazamientos en vehículos particulares y los desplazamientos a diferentes aeropuertos de Galicia par volar a Madrid, merecen un esfuerzo solidario y compartido.

Conseguir que desde el nuevo gobierno se comprendan estas y otras razones, sepamos encontrar soluciones y con la verdad por delante coloquemos a Lugo en el mapa ferroviario, son compromisos ineludibles y prioritarios. Porque en ello nos jugamos mucho.

Viaxar en tren

Durante os últimos meses do anterior goberno socialista, foron moitos os anuncios e as datas que desde o Ministerio de Fomento déronnos en relación ás infraestruturas ferroviarias e os prazos en que estas chegarían a Lugo.

Para consolarnos ante as perspectivas pouco halagüeñas de que a Lugo chegase un tren de alta velocidade en prazos razoables, os socialistas anunciáronnos unha redución nos tempos que nos separan de Madrid por tren en polo menos unha hora mediante a implantación dos chamados trens híbridos, os cales poden circular por liñas ferroviarias electrificadas ou non, e ata aproveitar as xa terminadas con formato de AVE.

Pois ben, a semana pasada puidemos descubrir en que consistían aqueles plans que deixou trazados o anterior Ministro de Fomento. Poranse en servizo varios trens híbridos a partir do 17 de xuño para unir diferentes localidades galegas con Madrid en tempos algo máis competitivos que os actuais. O incomprensible é que entre esas localidades están, como é lóxico, A Coruña, Santiago, Ourense, Vigo e Pontevedra, pero non figuran nin Lugo, nin Monforte de Lemos.

Ata fai uns anos o nó ferroviario por excelencia en Galicia era Monforte, que tamén acollía o centro de control de tráfico ferroviario desta esquina de España. Pero volvendo á actualidade, non parece razoable que nun plan de modernización dos ferrocarrís convencionais déixese fose do mesmo a unha capital como Lugo, cando o único tren que une a nosa cidade con Madrid é nocturno, un trenhotel, mentres que nas demais cidades antes citadas, ademais do trenhotel existe xa unha conexión diúrna mediante un tren Talgo, algo que vin reclamando sen éxito durante as dúas lexislaturas gobernadas polos socialistas.

Mentres chega ou non o AVE a Lugo, o máis que razoable sería ir dotando á nosa cidade de mellores trens e máis frecuencias, para así poder contar con alternativas viables á viaxe actual de máis de oito horas e en horario nocturno. Non é de recibo que a alternativa sexa viaxar no teu propio coche, ou coller unha autobús que no mellor dos casos tarda unhas seis horas, ou ter que desprazarse, percorrendo uns cen quilómetros, ata un aeroporto na Coruña ou Santiago para voar ata Madrid.

Ninguén dubida que a precaria situación económica pon límite a moitos proxectos, pero o importante numero de cidadáns que utilizan os nove servizos diarios en autobuses, os numerosos desprazamentos en vehículos particulares e os desprazamentos a diferentes aeroportos de Galicia par voar a Madrid, merecen un esforzo solidario e compartido.

Conseguir que desde o novo goberno compréndanse estas e outras razóns, saibamos atopar solucións e coa verdade por diante coloquemos a Lugo no mapa ferroviario, son compromisos ineludibles e prioritarios. Porque niso xogámonos moito.

4 comentarios:

Mateo dijo...

Estamos convencidos de que coa responsabilidade da nova Ministra de Fomento iranse cumprindo os prazos para ver feita a realidade dun tren á altura do século XXI.

Mari dijo...

Quixera felicitarte persoalmenta a través de este blog, pola túa participación activa na explicación das reformas.
Hoxe estiven na sede é quédome coa túa serenidade, credibilidade e contundencia á hora de expricar a verdade das reformas.
Gracias por sentir e vivir a política do xeito que a vives. Precisamos de políticos coma vós.
Meus máis sinceiros parabés.

Jose Angel dijo...

Amigo Joaquín, ayer recibimos la noticia del rescate financiero a nuestra banca.
Coincidía que estabamos en una cena un grupo de amigos/as y pude observar y comprobar el desconocimiento y el miedo que invadía el ambiente en algunos momentos.
Yo confío plenamente en mi gobierno, pero no por eso dejan de aflorar ciertas dudas y miedos que sería bueno que se disiparan con la comparecencia de nuestro presidente.

Jose Angel dijo...

Estamos ante tempos difíciles. Tempos nos que os futuros axustes e reformas, téñennos en alerta a algúns.
Son necesarios, si, pero espero e desexo que as decisións que se tomen dende o goberno, traían os resultados que se prometen sin fastidiarnos demasiado.
Os que realmente nos meteron nesta situación, agora adícanse a criticar e frotarse as mans polo desgaste que políticamente sufrira o goberno.
A ver que nos deparan estas datas....

Se ha producido un error en este gadget.