A nadie le habrá pasado por alto en estas últimas semanas y en especial en los últimos días, los debates y enfrentamientos políticos en torno a las pretensiones de algunos de derogar la pena de prisión permanente revisable.
Se han utilizado estrategias y expresiones con alta carga demagógica como la comparación de esta pena con la cadena perpetua, que como es bien sabido no existe en nuestro país. Escuchando a cuantos pretenden esta derogación pareciera que nuestro Código Penal estuviera en contra de la rehabilitación o de la reinserción en la sociedad de aquellos que cumplen penas de cárcel. Nada más lejano a la realidad.
Se ha dicho que vulnera nuestra Carta Magna, cuando la avala el Estatuto de la Corte Penal Internacional y el Tribunal Europeo de Derechos Humanos, siendo norma muy similar a la que existe en la mayoría de los países europeos y de nuestro entorno como Alemania, Francia o Italia. Países en los que el número de casos a los que se aplica la prisión permanente revisable están en torno al doble de los que contempla nuestra norma, que serían trece de aceptarse los cinco nuevos supuestos que proponemos incorporar. Países en los que la revisión de la pena se produce en un plazo similar a la norma española, veinticinco años.
Cuando mi Partido defiende la no derogación de esta norma esta defendiendo una posición que comparte la inmensa mayoría de los españoles (más del 80%), que básicamente consiste en proteger a personas muy vulnerables, como los niños, de criminales que cometen delitos de excepcional gravedad, atroces, que generando el mayor rechazo social merecen el mayor reproche penal.
El pasado jueves 15 de marzo durante la celebración del Pleno en el Congreso de los Diputados lo que defendíamos y yo voté con mis compañeros del Grupo Parlamentario Popular era fortalecer y ampliar esta pena para cinco nuevos supuestos de aplicación a delitos muy graves. Estamos hablando de asesinatos después de un secuestro o con la ocultación del cadáver, la estamos proponiendo para aquellos que provoquen varias muertes por estragos, incendios o fugas radioactivas intencionadas, la queremos para violadores en serie o para violadores de menores. ¿No son delitos tremendamente graves y que requieren una respuesta penal proporcional?, ¿no es lógico que queramos que los españoles tengan un nivel de protección similar al resto de los europeos?.
Lo que todos sabemos es que entre nosotros hay delincuentes, y que estos cometen delitos de excepcional gravedad por los que deben pagar, y por ello lo que estamos proponiendo es que se les apliquen penas que garanticen que no puedan volver a causar ningún mal a nadie.
La revisión de las penas a partir de los veinticinco años está contemplada en esta norma, y por tanto es compatible con la reinserción social. Lo que no es nada revisable es el dolor, el daño y el sufrimiento que han causado, ya que este dolor es perpetuo.
Pena revisable, dor perpetua.
A ninguén lle pasará por alto nestas últimas semanas e en especial nos últimos días, os debates e enfrontamentos políticos ao redor das pretensións dalgúns de derrogar a pena de prisión permanente revisable.
Utilizáronse estratexias e expresións con alta carga demagóxica como a comparación desta pena coa cadea perpetua, que como é ben sabido non existe no noso país. Escoitando a cuantos pretenden esta derrogación parecese que o noso Código penal estivese en contra da rehabilitación ou da reinserción na sociedade daqueles que cumpren penas de cárcere. Nada máis afastado á realidade.
Díxose que vulnera a nosa Carta Magna, cando a avala o Estatuto da Corte Penal Internacional e o Tribunal Europeo de Dereitos Humanos, sendo norma moi similar á que existe na maioría dos países europeos e da nosa contorna como Alemaña, Francia ou Italia. Países nos que o número de casos aos que se aplica a prisión permanente revisable están en torno ao dobre dos que contempla a nosa norma, que serían trece de aceptarse os cinco novos supostos que propoñemos incorporar. Países nos que a revisión da pena prodúcese nun prazo similar á norma española, vinte e cinco anos.
Cando o meu Partido defende a non derrogación desta norma esta defendendo unha posición que comparte a inmensa maioría dos españois (máis do 80%), que basicamente consiste en protexer a persoas moi vulnerables, como os nenos, de criminais que cometen delitos de excepcional gravidade, atroces, que xerando o maior rexeitamento social merecen o maior reproche penal.
O pasado xoves 15 de marzo durante a celebración do Pleno no Congreso dos Deputados o que defendiamos e eu votei cos meus compañeiros do Grupo Parlamentario Popular era fortalecer e ampliar esta pena para cinco novos supostos de aplicación a delitos moi graves. Estamos a falar de asasinatos despois dun secuestro ou coa ocultación do cadáver, estamos a propoñela para aqueles que provoquen varias mortes por estragos, incendios ou fugas radioactivas intencionadas, querémola para violadores en serie ou para violadores de menores. Non son delitos tremendamente graves e que requiren unha resposta penal proporcional?, non é lóxico que queiramos que os españois teñan un nivel de protección similar ao resto dos europeos?.
O que todos sabemos é que entre nós hai delincuentes, e que estes cometen delitos de excepcional gravidade polos que deben pagar, e por iso o que estamos a propoñer é que se lles apliquen penas que garantan que non poidan volver causar ningún mal a ninguén.
A revisión das penas a partir dos vinte e cinco anos está contemplada nesta norma, e por tanto é compatible coa reinserción social. O que non é nada revisable é a dor, o dano e o sufrimento que causaron, xa que esta dor é perpetuo.
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