miércoles, 1 de mayo de 2019

Pasou o que pasou

Parece obligado utilizar este espacio, dada la coincidencia de la publicación con la reciente celebración de la pasada jornada electoral, para dar a conocer mi opinión sobre lo acontecido, lo contrario podría interpretarse como una intención por mi parte de mirar para otro lado o de esconderme en momentos tan delicados para la formación política a la que pertenezco.

El domingo 29 en Lugo, y también en el resto de España, las urnas se llenaron de papeletas con las preferencias políticas de los ciudadanos. Vaya de entrada mi satisfacción por ello, siempre he mantenido la opinión de llamar a participar. Mi felicitación a los ganadores y a sus representantes en las nuevas Cortes. 

Pero también del resultado electoral hay que realizar las correspondientes lecturas, ya que los análisis los dejo para los expertos en la materia.

Durante toda la campaña electoral fuimos muchos los que avisamos de las consecuencias de dividir el voto entre las tres opciones enmarcadas en el espectro de centro derecha. Los motivos no eran caprichosos, ya que los criterios de obtención de escaños establecidos en la Ley electoral sabemos que castigan esa dispersión y sus letales consecuencias. Y así pasó lo que pasó, que en nuestra provincia de Lugo unos 30.000 votos destinados a formaciones políticas de ese entorno directamente competidor con el Partido Popular nos restaron representación y no sirvieron para que esos partidos obtuvieran representantes en el Congreso al no alcanzar el porcentaje mínimo requerido. Lo que pasó en Lugo, extrapolado a otras provincias de España, contribuyó a la importante bajada de mi partido nivel nacional.

Seguramente esta no fue la única causa de la perdida de representación. Existieron mensajes del miedo intencionadamente lanzados desde otras formaciones que posiblemente calaron en parte del electorado. También errores propios de comunicación o de estrategia. Y como no, pocos apoyos desde los medios de comunicación en general, que en algunos casos parecían más bien altavoces de la política del gobierno y de sus mensajes electorales.

Todo ello no son excusas para justificar la derrota electoral, derrota contundente que exige respuestas de trabajo y análisis también rigurosos. Son algunas de las razones por las que las esperanzas de recuperar el gobierno y aplicar las políticas que ayuden a salir a España de la situación de inseguridad y parálisis que vive desde hace unos meses, tengan que esperar a mejor ocasión. Mientras tanto rigurosa oposición y velar porque esta provincia no quede al margen de los planes del Gobierno.

Como en 1986 cuando en el Parlamento de Galicia se produjeron acontecimientos insólitos en el intento de derrocar al presidente Albor por un grupo de conselleiros entre los que se encontraba Xosé Luis Barreiro, el desaparecido Iglesias Corral explicaba lo acontecido en su intervención parlamentaria diciendo: “Non insistan vostedes en buscar oscuras causas para explicar a situación política actual. Aquí pasou o que pasou”, pues aquí y ahora el pasado domingo, también “pasou o que pasou”.

Pasou o que pasou

Parece obrigado utilizar este espazo, dada a coincidencia da publicación coa recente celebración da pasada xornada electoral, para dar a coñecer a miña opinión sobre o acontecido, o contrario podería interpretarse como unha intención pola miña banda de mirar para outro lado ou de esconderme en momentos tan delicados para a formación política á que pertenzo.

O domingo 29 en Lugo, e tamén no resto de España, as urnas enchéronse de papeletas coas preferencias políticas dos cidadáns. Vaia de entrada a miña satisfacción por iso, sempre mantiven a opinión de chamar a participar. A miña felicitación aos gañadores e aos seus representantes nas novas Cortes. 

Pero tamén do resultado electoral hai que realizar as correspondentes lecturas, xa que as análises déixoos para os expertos na materia.

Durante toda a campaña electoral fomos moitos os que avisamos das consecuencias de dividir o voto entre as tres opcións enmarcadas no espectro de centro dereita. Os motivos non eran caprichosos, xa que os criterios de obtención de escanos establecidos na Lei electoral sabemos que castigan esa dispersión e as súas letais consecuencias. E así pasou o que pasou, que na nosa provincia de Lugo uns 30.000 votos destinados a formacións políticas desa contorna directamente competidora co Partido Popular restáronnos representación e non serviron para que eses partidos obtivesen representantes no Congreso ao non alcanzar a porcentaxe mínima requirida. O que pasou en Lugo, extrapolado a outras provincias de España, contribuíu á importante baixada do meu partido nivel nacional.

Seguramente esta non foi a única causa da perdida de representación. Existiron mensaxes do medo intencionadamente lanzados desde outras formacións que posiblemente calaron en parte do electorado. Tamén erros propios de comunicación ou de estratexia. E como non, poucos apoios desde os medios de comunicación en xeral, que nalgúns casos parecían máis ben altofalantes da política do goberno e das súas mensaxes electorais.

Todo iso non son escusas para xustificar a derrota electoral, derrota contundente que esixe respostas de traballo e análises tamén rigorosas. Son algunhas das razóns polas que as esperanzas de recuperar o goberno e aplicar as políticas que axuden a saír a España da situación de inseguridade e parálise que vive desde hai uns meses, teñan que esperar a mellor ocasión. Mentres tanto rigorosa oposición e velar porque esta provincia non quede á marxe dos plans do Goberno.

Como en 1986 cando no Parlamento de Galicia producíronse acontecementos insólitos no intento de derrocar ao presidente Albor por un grupo de conselleiros entre os que se atopaba Xosé Luís Barreiro, as desaparecido Igrexas Curral explicaba o acontecido na súa intervención parlamentaria dicindo: “Non insistan vostedes en buscar escuras causas para explicar a situación política actual. Aquí pasou ou que pasou”, pois aquí e agora o pasado domingo, tamén “pasou ou que pasou”.

0 comentarios: